Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
29.11.2014 09:55 - Книга на мъртвите Глава 4 до 15
Автор: margiv Категория: Изкуство   
Прочетен: 313 Коментари: 0 Гласове:
1



 4 ГЛАВА

 

ПРЕМИНАВАНЕ НА НЕБЕСНИЯ ПЪТ В РЕ-СТАУ

 

Ето аз преминавам бездните с води небесни,

прострели се помежду двама неприятели,

и стигам до полята на Озирис...

Да отдъхна там, доколкото желая!

 

5 ГЛАВА

 

ЗА ДА НЕ СЕ РАБОТИ В ОТВЪДНОТО

 

Пристигам от Хермопол*20 ръцете да повдигна на онези,

които са безсилни и сломени.

На боговете живата душа съм аз.

Бях посветен в мъдростта на духовете - служители на Тот.

 

6 ГЛАВА

 

МАГИЧЕСКИТЕ ФИГУРКИ

 

Ти, фигурке магическа, изслушай ме!

Ако съм призван,

ако осъден съм различни работи да върша,

както духовете на покойните в отвъдното принудени са да работят,

знай, фигурке магическа,

щом всички сечива сега ти притежаваш,

на нуждата човешка покори се!

Знай, че и ти осъдена ще бъдеш както мен

от надзирателите на Дуат.*21

Да хвърляш семената по нивята,

Да пълниш с вода каналите,

Да прекарваш пясъка

от изтока до запада.

Магическата фигурка отвръща:

- Ето ме! Чакам твоите заповеди!...

 

7 ГЛАВА

 

МИНАВАНЕТО ПО ГЪРБА НА ЧУДОВИЩНИЯ АПОПИ*22

 

(Във френския текст е Апопи, но в литературата се среща и като Апоп)

 

О, ти, зловещо восъчно творение,

живееш ти от умъртвяване на слаби и отчаяни!

Знай! Аз не съм човек безсилен,

не съм душа угаснала и изнурена!

Отровата ти няма да проникне в моите жили,

защото тялото ми е на Тум*23 самият тяло.

Ако ти сам не чувствуваш, че умираш,

ужасът предсмъртен не може да докосне тялото ми,

понеже аз съм Тум всред океана на небето.

Наистина мен вечно ме закрилят боговете,

името ми е мистерия,

домът ми е свещен завинаги,

със съдници на ада аз не ще се боря повече,

понеже занапред самият Тум ще съпровождам.

Всесилен съм! Всесилен съм!

 

8 ГЛАВА

 

ПРЕМИНАВАНЕ ПРЕЗ АМЕНТИ

 

Прониквам в мистериите*24 на Хелиопол,

понеже сам Тот печат е сложил на главата ми

и на Хор могъщото око, от мен освободено, ме закриля

и то върху челото на Ра, баща на боговете, свети.

Наистина Озирис съм, живея аз в Аменти.

Озирис, познал часа вдъхновен,

нямаше да съществува, ако не съществувах аз,

защото аз съм Ра сред духове божествени

и не ще загина във вечността!

Стани, ти, Хор, възкръснал за живот!

Самите богове признаха те за бог!

 

9 ГЛАВА

 

СЛЕД ПРЕМИНАВАНЕТО ПРЕЗ ГРОБА

 

О, ти, душа велика, всесилна и пълна със живот!

Ето ме! Идвам! Съзерцавам те!

Преминах вратите на отвъдното,

за да съзерцавам Озирис, божественият ми баща.

Сега разпръсвам мрака, теб обгърнал,

понеже те обичам, о, Озирис, и идвам твоето лице да съзерцавам,

Пронизах на Сет*25 сърцето,

изпълних обредите надгробни за баща ми Озирис.

Отварям пътищата на небето и земята,

понеже син съм твой любящ, Озирис...

Ето, че станах дух пречистен, свят.

От словото на сила защитен съм...

Богове на необятното небе! Духове божествени!

Всички вие към мене погледнете!

Ето докрай извърших моето пътуване

и пред вас пристигам.

 

10 ГЛАВА

 

ЗАКЛИНАНИЕ СРЕЩУ ВРАГОВЕТЕ

 

Насилвам входа на небето.

Разбивам портите на хоризонта.

Обхождам цялата земя.

Могъщи духове са във властта ми,

защото са безчет магическите мои заклинания.

Силни са устата ми и челюстите.

Наистина аз господар съм на Дуат за вечни времена,

но пътищата за моето издигане не ще ви са разкрити...

 

11 ГЛАВА

 

ЗАКЛИНАНИЯ СРЕЩУ ВРАГОВЕТЕ

 

О, дух, ти, който собствената си ръка разкъсваш,

от моя път отдалечи се,

защото аз съм Ра, издигам се в небето срещу враговете си!

В ръцете ми ги сложи този бог всесилен

и няма вече те да ми убегнат.

Ръката ми е подмладена

като ръката на Озирис.

Колкото богините-змии високо се издигат,

толкова аз крачките си разширявам...

Ето няма на враговете си да бъда изоставен,

защото, дадени в ръцете ми,

не могат те да ми убягнат.

Изправен като Хор съм!

Седнал като Птах съм!

Могъщ съм като Тот!

Неудържим съм като Тум!

Краката ми ме носят редом с тях!

Гърмят в устата ми на силата словата.

Ето обхождам аз небето в дирене на враговете ми,

но те предадени на мен ще бъдат и вече няма да ми се изплъзнат.

 

12 ГЛАВА

 

ЗА ДА СЕ ВЛИЗА И ИЗЛИЗА ПО ВОЛЯ

 

Да бъде благословено името ти,

о, Ра, пазител на вратите тайнствени,

отгдето се отваря път към Кеб*26 и към везната,

носителка на истината-правда!

 

13 ГЛАВА

 

ВЛИЗАНЕТО В АМЕНТИ

 

Като сокол в небето влизам,

като феникс небесните пространства аз обхождам.

Възхваляват боговете Ра и пътищата му подготвят.

Сега прониквам в мир в красивата Аменти.

Ето ме на Хор до езерото свято,

държа завързани аз неговите кучета.

Нека пътят за мен да се отвори!

Да можех да проникна там,

за да отдам възхвала на Озирис - на вечния живот владетел!

 

ПРЕДНАЗНАЧЕ




Гласувай:
1



Няма коментари
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: margiv
Категория: Поезия
Прочетен: 626314
Постинги: 425
Коментари: 234
Гласове: 762
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930