Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
01.10.2014 16:18 - Из”Книга на мъртвите”-Вижте какво се е считало за недопустимо приживе в древен Египет
Автор: margiv Категория: Други   
Прочетен: 1582 Коментари: 0 Гласове:
3

Последна промяна: 02.10.2014 14:16

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
 Из”книга на мъртвите”image

Душата влиза в предверието на съда и си прави самооценка пред Озирис за поведнието си през живота на земята и изрича

Изповед за отричане

 

Здравей, о бог велик, на истината –правда повелител, могъщи господарю! Ето идвам пред теб.

Да съзерцавам красотата ти сияйна остави ме!

На теб и на четиридесет и двете божества магическото име зная, в които в зала огромна на истина –правда те заобикалят, в деня когато пред Озирис на прегрешенията се прави равносметка.

Ето аз истината нося в сърцето си и правдата, защото всяко зло изкорених от него.

Не съм създавал страдания на хората.

Не съм си служил с насилие към мои роднини.

Не съм замествал правдата с неправда.

Не съм общувал с лошите.

Не съм извършвал престъпления.

Не съм накарал никого за мен да работи непосилно.

Не съм злословил от славолюбие.

Не съм измъчвал своите служители.

Не съм проклинал боговете.

Не съм лишавал бедния от неговия хляб насъщен.

Не съм извършвал действия, отхвърлени от боговете.

Не съм допускал никой господар да мъчи роба си.

Не съм докарвал на ближния страдания.

Не съм допускал глад да има.

Не съм разплаквал хората, подобните на мене.

Не съм убивал, нито заповед за смърт съм давал.

Не съм донасял болести на хората.

Не съм задигал дарове от храмовете.

Не съм си присвоявал на боговете хляба.

Не съм открадвал приношенията за духовете посветени дадени.

Не съм извършвал действия безсрамни в пресвятото място на храмовете.

Не съм отнемал част от даровете предопределени.

Не съм се молил моите владения да умножавам по начини непозволени.

Не съм си присвоявал на ближния нивята.

Не съм размествал ни тежестите, ни лоста на везната.

Не съм отнемал млякото от детската уста.

Не съм обсебвал добитъка по пасбищата.

Не съм улавял в примка птици за боговете отредени.

Не съм изваждал риба с мъртва риба.

Не съм препречвал на водите да текат, където трябва.

Не съм събарял вдигнати прегради на води течащи.

Не съм гасил на огън пламъка, в мига когато трябвало е да гори.

Не съм престъпвал правилата на жертвоприношения с месо.

Не съм присвоявал добитък собственост на храмове на боговете.

Не съм попречил на никой бог да се явява.

Чист съм! Чист съм! Чист съм! Чист съм!

Пречистен бях, тъй както бе пречистен фениксът велик на Хераклеопол.

 

 

 

 

 




Гласувай:
3



Няма коментари
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: margiv
Категория: Поезия
Прочетен: 622542
Постинги: 425
Коментари: 234
Гласове: 762
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031